Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is de meest effectieve manier om bezoekers naar je website te krijgen, mist je dit goed inricht. SEO veranderd voortdurend en het is voor de meeste ondernemers een uitdaging om op de hoogte te blijven van de laatste spelregels. Het is echter meer dan de moeite waard om je website en backlinks revelant te houden. Want 70% tot 80% van de gebruikers richt zich uitsluitend op organische resultaten en negeert betaalde vermeldingen. Bovendien converteert circa 28% van die zoekopdrachten naar een aankoop of lead.

De beste SEO-prestaties vereisen aandacht voor veel statistieken, waaronder verkeer, backlinks en sociale shares – om er maar een paar te noemen. Dit blog geeft je inzicht in enkele van de meest relevante en actuele trends op het gebied van zoekmachineoptimalisatie waarop je kunt anticiperen voor 2021, zodat u uw SEO-strategie daarop kan voorbereiden. Hier zijn de 12 SEO-trends om naar te kijken in 2021:

Lees meer

Hoe schrijf je een goede SEO tekst

Hoe schrijf je een goede SEO tekst? Met dit stappenplan schrijf jij de beste SEO teksten.

Een goede SEO tekst schrijven is de fundering voor goede SEO. Een leesbare tekst die fijn is voor de ogen helpt lezers om op je pagina te blijven. Doordat de lezer op je pagina blijft en wellicht wel doorklikt naar een volgende pagina geeft de lezer het signaal aan Google af, dat je pagina interessante inhoud bevat.

Dat is belangrijk, want Google missie is om de informatie van de wereld te organiseren en universeel toegankelijk en bruikbaar te maken.

Dit zijn onze tips voor het schrijven van een goede SEO-tekst.

Lees meer

404 page not found. Je herkent deze foutcode vast en zeker, maar je zult je er niet altijd bewust van zijn dat jij de oorzaak bent van deze foutcode. Google ziet dit soort foutcodes liever niet en indien je website deze wel heeft kom je niet hoger in google.

Desondanks dat je eenvoudig in WooCommerce producten kan verwijderen betekent dit niet dat je dit zou moeten doen. Eigenlijk zou je deze 6 stappen moeten nemen om een product te verwijderen uit je assortiment.

Laat de URL bestaan.

Wanneer je een product uit je WooCommerce webshop verwijderd is de pagina niet langer zichtbaar voor je bezoekers en Google. Doodzonde, want ook al heb je het product niet langer op voorraad of in je assortiment, Google heeft deze pagina gevonden en geïndexeerd voor je. Dit betekent dat potentiële klanten die naar je product zoeken terechtkomen op een 404 pagina van je website.

Zoek relevante producten en link daarna.

Klanten die je product via google gevonden hebben zijn waarschijnlijk geïnteresseerd in producten die relevant zijn aan het product wat ze zochten. Je hebt de keuze om handmatig te linken naar relevante producten of kan dit automatisch doen door een handige plugin.

404/301 is een geweldige plugin precies voor dit doel. Je vindt hem Woo.